kunci sukses hidup santri

Copas bermanfaat..😁
Yg masih bingung mau nyoblos.. Monggoo di mantabkan hatinya.. 😄

Kisah abah Mubarok Chudlori punggul dg kh faqih langitan

sebelum Tahun Politik dimulai, saat acara Haul Langitan. Malamnya, almamater kami mengadakan rueni,kebetulan malam itu salah satu guru yg berkenan hadir Dan memberikan dawuh2 adalah beliau Pak Barok salah satu guru sepuh Al Falahiyah.

Diantara yang saya ingat dawuh beliau adalah; diluk kas wayae coblosan, aku samean kabeh duwe kiyai, pesenku manuto opo sing dadi pilihane masyayekh, ora ono rugine santri melu opo sing di dawuhno yai. Istikhorohku, istikhoroe samean kabeh ambek yai iku bedo adoh. ojo nganti duwe anggepan yai ora ngerti opo2 masalah politik, ngertine mung ngaji tok.

Beliau melanjutkan, aku disek pernah ditimbali yai terus di dawuhi, "barok, koe kok meneng wae, ngerti kiyaine duwe gawe ngene ko meneng ae". padahal niatku ora pengen melu2 masalah politik, cerita beliau. Teruse dawuhe yai "kapan ono sapi ndase ngidul, yo buntute melu ngidul, ora ko malah meneng wae, koe ngerti yaine ngidul, lha santrine malah meneng wae. Meluo aku niatono ngaji lan berjuang".

Lanjute aku di utus kaleh yai ngewehi pemberitahuan ng alumni masalah pilihane yai. Sak bakdane rampung, aku matur ng yai nek kapan wes mari, lha trus yai dawuh; "wes mari rok?", geh sampun yai, "ora ono omongan opo2 teko alumni?" wonten yai (pak barok kaget, yai ko perso), "ngomong opo, rok?" ngapunten yai sakderenge, wau ono alumni ngomong ngeten "Sepurane kang, nek urusan agomo aku manut kiyai, nek urusan politik aku bedo ambek yai." seketika itu yai dawuh "Titeni yo barok, bocah sg model ngunu uripe kurang barokah, soyo suwe ngadoh marang kiyai ne. Biyen aku yo podo karo awakmu ngeneki, diutus Yai masalah koyo ngeneki, banjur ono alumni ngomong ora adoh koyo dehne opo sing mbok sampekno. Padahal iku alumni ng desoe wes dadi yai, santrine akeh, pondoke gede. Ndelalah pas mati, santrine bubar kabeh, anak turune ora ono sg di pondokno ng langitan, malahan kuburane ora oleh diziarohi ambi anake, alias anake pahame wes bedo ambi bapake. Sampek saiki kuburane bapake ora ono sg ziarohi. Pondoke ora ono sing nerusno, tutup nganti saiki." mulane, samean kabeh iki manuto yai, ojo sampek gara2 perkoro sepele, biyen kebleset titik ora manut yai dadine koyo ngunu. pungkas pak barok.

Beliau jg pernah menyampaikan saat kami msh kls 3 Aliyah, 

Ilaa ruhii abah mubarok chudlori, alfaatihah... 

Hikmah yg dpt kita ambil... 
* Santri mati urip manut Kiyai. 
* Kalau ada jargon "berbeda itu indah" ya monggo, bedo karo guru masalah ngunu iku gk duso, tp suul adab. 
* Kalau memang terpaksa gk podo, yo sowan, matur sg sopan. Uneg2 ke ditokno kabeh, insya allah beliau para Masyayekh memberi solusi yg terbaik. Ojo malah ditafsiri karepe dewe ngalor ngidul, dipadak2 no ambek perkoro liyo.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar